London 2017

Det blev en repris av resan vi gjorde i april förra året. Emelie ville det och ändå blev det en annan slags resa.

En förkylning innan gjorde att ingen av oss var på topp när vi åkte.
Tåget var utbytt mot buss när vi landade men det gick smidigt till Liverpool street station. Där bytte vi till tunnelbana och även där var det underhåll på spåren så vi fick ta en annorlunda väg till hotellet.
Hotellet var fantastiskt. Det låg ett kvarter in från den trafikerade gatan så det var lugnt läge.
Rummet litet men välplanerat och när vi kom var rummet inte färdigt. Vi tog en tur till Harrods och när vi kom tillbaka så var väskorna redan på rummet.
Vi tog det lugnt sedan för att ladda till nästa dag.

På måndag fm blev det Hamleys  och Emelie köpte sin egengjorda nalle.
Nina shoppade runt både till henne och Emelie.
Därefter hamnade vi på Carnaby street innan vi åkte till hotellet.
På eftermiddagen var resans höjdpunkt. Afternoon tea på Milstones Hotell.
Ett hotell med anor och där fanns en uniformerad kille och öppnade dörren. Personal som tog kläderna. Vi hamnade en skön grupp och blev välkomnade utöver det vanliga.
Så småningom kom fatet som var överdådigt med sandwich och kakor. Emelie fick ett eget fat men många godsaker. När vi var proppmätta kom det scones också. Emelie fick följa med ut till köket för att dekorera sin egen cupcake. En helt fantastisk eftermiddag. Vi passade på efteråt att gå i Kensington garden och hamnade till slut på en lekplats dedikerad Prinsessan Diana.

På kvällen blev det en tur till Paddington station. Ett ställe vi alltid åker till sedan vi var där 2011. Nytt för i år är att det fanns en egen Paddingtonbutik till Ninas stora förtjusning. Det blev en liten porslinsfigur som fick följa med oss hem.
Vi passade på att kolla in vårt hotell från 2011. Hela området är fantastiskt med stora skyskrapor med kontor och glasfönster från golv till tak. Finns en trevlig restaurang där vi har många härliga minnen från som heter Zizzi.
Kul att få se det igen.

Tisdag tog vi tunnelbanan till Covent garden. Vi strosade och lyssnade på den fantastiska stråkkvartetten som brukar stå där. Gick runt och så vidare mot Piccadilly Cirkus och så småningom mot Barnaby Street. Oxford street fick besök och lite shopping till.

På kvällen tog vi oss till en Italiensk restaurang bredvid Hotellet som heter Zizzi dvs det är samma kedja som vår favoritrestaurang i Paddington.  Det blev en fantastisk kväll med god mat och trevlig stämmning.

Onsdag och det är dags att resa hem.
Hotellets frukost var vi imponerad över. Ett rätt så litet bord med grejer på men oj vad som fick plats. Vi saknade ingenting. Små fat som fylldes på hela tiden. Utsikten mot trädgården var också otroligt fin.

Vi packade ihop och ställde väskorna på förvarningen på hotellet och tog tunnelbanan till Harrods för de sista inköpen.
Så småningom letade vi oss fram till Liverpool station och åt en bit innan vi tog tåget till Stansted. Det blev en del vänta på flygplatsen för planet var försenat pga en medicinsk incident innan de lyfte från Skavsta.
Dock landade vi bara en kvart efter utsatt tid och vi kom hem lagom till klockan slog 01. Gissa om vi var trötta på torsdagen. Men vi har haft en skön avkopplande resa och det behöver vi verkligen. Dock så kom förkylningen tillbaka så vi hostar och har ont i halsen men det blir bättre för varje dag.

Nu är det dags för lite vardag igen och så lite jobb i Skänninge. Vardag alltså.

Bilder ser ni på instagram  som vanligt.